Formula 2 & Formula Mercury....

Förra söndagen var vi ute vid Grisslinge Havsbad för att knyta ihop säsongen. SRC bjöd som vanligt på en trevlig dag och vädret hade de lyckats få till också. Jag var där med min Formula Mercury båt precis som Christopher Lindberg. Vi lät några stycken pröva på att köra några varv i hopp om att föda intresse inför kommande säsong. Kanske är en som redan nu bestämt sig, det lär visa sig...

För min del blev det lite tid i egna båten men annars var dagens höjdpunkt när jag fick pröva Erik Starks F2-båt. Det var en riktigt häftig upplevelse. Har inte tidigare kört något med så mycket effekt eller varit uppe i de farterna på vatten. När man tryckte på gasen svara motorn på en gång och sköt på, powertrimet var precis så lättmanövrerat man skulle vilja ha det på sin egen båt =) Men det jag blev mest förvånad över var mjukheten, det blev aldrig stötigt eller att det slog. I kurvorna vred man på ratten och med servostyrningen blev det inte ens riktigt ansträngande. Jag hoppas ni andra som läser någon gång kommer få pröva på det här, var nog bland det häftigaste jag gjort i mitt liv. Tack Erik och team för att jag fick de varven ute på vattnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback