Holland.... Formula Mercury

Nyss hemkommen efter resan till Holland. Dit åkte vi för att tävla mot våra tyska klassvänner. Det är speciellt att komma ner i Europa eller utomlands överhuvudtaget för att tävla, det blir en annan känsla både på gott och ont. Det är roligt då vi får tävla på nya platser och träffa nya människor men när det strular är det svårare att veta vem man ska vända sig till. Nog om det.

Vi åkte till Holland för att tävla som sagt. Det blev mycket båtåka och för min del och även den andre svensken Daniel Sparring blev det en lyckad helg. Daniel var nog allra nöjdast då han lyckades vinna allt, båda sprintarna och finalen. Jag hade det något kämpigare, det började väldigt bra för min del när jag knep Pole position under tidsträningen. Det blev sedan svårare under racen då jag hade problem med att komma i väg i starten och fick därför riktigt dåligt med vatten att åka i. Under hela tävlingen fick jag sedan kämpa för att ta mig upp i fältet. Ingen gjorde nog fler omkörningar än vad jag gjorde under de tre racen.

Det kändes dock bra när tävlingsdagen var över även om vi kanske siktade högst upp efter det fina kvalet men en 3:e plats i finalen och en total 2:a plats är inget att vara missnöjd med.

Lite oroande är att tyskarna har börjat åka väldigt fort, åtminstone 2-3 stycken av dem. Tidigare har vi svenskar haft ganska enkelt nere i Tyskland men nu börjar de komma ikapp.

Det var första gången folket som höll i tävlingen arrangerade en tävling. En del små missar gjorde de, nybörjarmisstag. Men i det stora hela var det en fin tävling och blir det något nästa år är det nog möjligt att vi åker ned igen!

Nu är det dags att ladda inför VM i Sundsvall på lördag!

Tack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback